Kelebihan Menjadi Dealer Public Gold



Anda perlu ketahui untuk memaksimunkan keuntungan dalam pelaburan emas fizikal public gold dan kelebihan menjadi "Dealer" Public Gold. Setiap tahap dealer public gold atau sistem pangkat dealer public gold akan memberikan komisen yang berlainan dalam pembelian emas. Sistem pangkat dealer public gold terdiri daripada 3 peringkat:
  •  Master dealer public gold
  •  Priority dealer
  •  New dealer
Ramai yang bertanya kepada saya syarat untuk menjadi dealer dan syarat apabila sudah menjadi dealer public gold. Syarat untuk menjadi dealer public gold hanya beli emas gold bar,syiling dinar atau jewellery berjumlah RM20k atau lebih sekaligus menjadi DEALER SAH PUBLIC GOLD. Sambil anda melabur didalam pelaburan emas fizikal anda juga boleh berniaga emas fizikal. Ini adalah peluang terbaik untuk mereka yang ingin meningkatkan taraf kewangan mereka.

Apabila anda sudah menjadi dealer,syarat yang berikutnya adalah aktifkan akaun dealer anda iaitu mesti beli emas atau jual emas dalam tempoh masa 6 bulan. Contohnya anda menjadi dealer public gold pada 1/1/2013, maka sebelum tempoh 6 bulan iaitu 1/6/2013 anda aktifkan akaun dealer anda dengan membeli mana-mana jenis emas Public Gold atau menjual mana-mana jenis emas kepada Public Gold


Ia sama seperti akaun bank,jika baki akaun tiada lagi atau tiada sebarang urusan keluar masuk tunai dalam akaun anda, akaun anda akan digantung dan tidak boleh digunakan lagi kerana tidak aktif. Keuntungan menjadi dealer public gold jika anda rajin atau mempunyai kawan ialah mendapat komisen percuma apabila dealer dibawah anda membeli emas.
Komisen yang akan didapati oleh dealer public gold adalah :

1) Bila membeli emas akan diberi komisen mengikut pangkat :
  • a) Master dealer public gold – dapat komisen 2.0%
  • b) Priority dealer – dapat komisen 1.5%
  • c) New dealer – dapat komisen 1.0%
Komisen dari public gold ini akan terus dimasukkan kedalam akaun anda pada setiap 20 haribulan setiap bulan.

2. Bila menjual emas kepada Public Gold.Semua peringkat dealer akan mendapat komisen 0.5%

3. Mendapat komisen tambahan tanpa kita membeli emas.Jika dealer dibawah kita membeli emas, kita akan mendapat komisen mengikut pangkat dealer kita. Selain itu anda akan mendapat komisen tidak langsung sebayak 0.2% dari jumlah keseluruhan pembelian emas Public Gold.
  • Untuk Master dealer, kita akan mendapat komisen 0.5% daripada belian emas oleh Prioriti dealer dibawah kita dan 1.0% daripada new dealer dibawah kita.
  • Untuk Priority dealer, kita akan mendapat komisen 0.5% daripada belian emas new dealer atau pelanggan dibawah kita
  • Untuk New dealer, kita akan mendapat komisen 0.5% daripada belian emas new dealer atau pelanggan dibawah kita.
4. Mendapat wang berbentuk voucher daripada promosi yang dibuat oleh public gold dari masa ke semasa. Contohnya jika anda new dealer dan mengrekrut new dealer dibawah anda, anda akan mendapat wang RM100 voucher dari pihak public gold. Voucher wang ini anda boleh gunakan untuk membeli sebarang produk emas atau dirham public gold.

5. Mendapat komisen dari perniagaan emas anda iaitu apabila anda menjual emas kepada rakan-rakan atau membeli emas dari rakan-rakan.

5.Promosi untuk anda terus menjadi priority dealer iaitu dengan membeli emas berjumlah RM100k atau lebih.Jika anda membeli emas public gold RM100k sekaligus, anda akan dapat menjadi priority dealer public gold secara langsung apabila saya lock harga beli emas untuk anda dan terus mendapat komisen 1.5% dari belian emas public gold. 

Anda hanya perlu hubungi atau SMS saya Azwan (PG KOD 027320), 012-7798201

Jadi kepada dealer public gold disarankan mengambil peluang mempromosikan atau mengajak kawan-kawan mengikuti pelaburan emas public gold sambil kita melabur emas. Ia tidak seperti anda menjual produk MLM, tapi anda adalah peniaga dan pengedar emas public gold. Dealer public gold adalah umpama peniaga emas, jadi gunakanlah peluang menjadi Dealer Public Gold untuk menambah pemdapatan anda. 

Kesimpulannya,banyak keuntungan bila anda menjadi dealer public gold.Hubungi saya Azwan - 0127798201untuk menjadi dealer public gold.

 

No comments:

Post a Comment