Langkah Memulakan Pelaburan Emas Fizikal

 Pelaburan emas fizikal adalah terlalu kecil risikonya , pelaburanemasfizikal24k.blogspot.com

Emas fizikal adalah emas yang dalam bentuk nyata yang terdiri daripada jongkong emas atau gold bar, syiling dinar dan barangan kemas. Jongkong emas adalah emas dengan ketulenan 24k atau 999.9 iaitu yang mengandungi kandungan logam emas (Au) 99.99%, syiling dinar pula adalah emas dengan ketulenan 22k atau 916, yang mengandungi logam emas (Au) 91.6%, manakala barangan kemas pula mengandungi pelbagai jenis emas, Public Gold hanya mengeluarkan emas 916 yang tulen.

Emas sememangnya diakui dari dahulu sebagai logam yang bernilai seperti di zaman Rasulullah menggunakan emas dinar. Ini adalah kerana emas adalah logam terunggul yang tidak dapat dicipta dan merupakan asset kekayaan yang sebenar.

Pelaburan emas fizikal adalah melibatkan pembelian emas fizikal seperti gold bar, syiling dinar atau barang kemas. Menyimpan emas tersebut dalam jangkamasa tertentu dan menjualnya apabila harga emas meningkat naik untuk mendapat hasil keuntungan dari kenaikan harga. Emas yang sesuai untuk pelaburan emas adalah gold bar atau syiling dinar kerana nilai "spreadnya" rendah. Nilai "Spread" ialah peratus perbezaan harga jual dengan harga beli, dan Public Gold adalah syarikat pengeluar emas pertama yang mempunyai nilai "spread" paling rendah iaitu 4% hingga 6%.


Terdapat 3 cara memulakan pelaburan emas fizikal dengan menjadi pelanggan public gold atau menjadi pengedar emas public gold :

PERTAMA. Dengan mendaftar pada website Public Gold. Mendaftar menjadi pelanggan Public Gold adalah percuma. Mendaftar melalui website Public Gold dan seterusnya anda boleh membeli emas atau menjual emas Public Gold melalui website public gold selama 24 jam sehari. Dengan Cara ini memudahkan anda menjadi new dealer Public Gold apbila anda telah cukup modal dan and boleh kunci sendiri harga beli emas pada website Public Gold.

KEDUA. Dengan melalui saya.Saya "lock" harga beli emas untuk anda. Dengan cara ini anda boleh mendapatkan harga emas serendah mungkin berdasarkan graf harga emas Public Gold. Langkah-langkah untuk memulakan pelaburan emas fizikal, beli emas atau jadi dealer public gold dalam pelaburan emas public gold Malaysia:

1.  Semak harga emas terkini dengan melayari http://www.publicgold.com.my .Harga emas fizikal Public Gold berubah setiap 20 minit mengikut harga emas antarabangsa. Produk emas fizikal Public Gold terdiri daripada jongkong emas atau gold bar dengan ketulenan 99.99%, syiling dinar dengan ketulenan 91.6%, Barang kemas i-series dan D-series dengan ketulenan 91.6%.

2. Jika anda ingin MEMBELI EMAS PUBLIC GOLD dan jadi pelanggan public gold seterusnya dapat mengunci harga beli emas atau harga jual emas secara dalam talian (on-line), belian untuk pertama kali sekurang-kurangnya 1 dinar,hubungi / SMS saya, Azwan 0127798201 dengan butir-butir berikut: NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT, NOMBOR HANDPHONE, EMEL dan NOMBOR AKAUN MAYBANK/PUBLIC BANK untuk saya “lock harga” beli emas pertama dan daftarkan nama anda sebagai pelanggan Public Gold. Public Gold mempunyai cawangan diseluruh negeri dalam Malaysia.

3. Jika anda mahu menjadi peniaga emas atau DEALER PUBLIC GOLD, anda mestilah membuat pembelian sekurang-kurangnya RM 20,000 dengan menghubungi saya untuk "lock" harga beli RM20,000 keatas dan hantarkan SMS, Azwan 0127798201 bersama butir-butir ini, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT, NOMBOR HANDPHONE, EMEL dan NOMBOR AKAUN MAYBANK/PUBLIC BANK.

4.  Semak email anda sehari selepas saya ‘lock harga’ kerana anda akan menerima Sales Order (S.O) pembelian emas yang dihantar oleh pihak Public Gold dan tercatat senarai jumlah belian emas, untuk pembayaran disertakan nombor akaun Maybank berhad iaitu 5071-3410-4563 dan Public Bank berhad 3167-52-0833 bagi Public Gold Marketing Sdn Bhd. Pihak Public Gold juga akan menghubungi anda untuk pengesahan pembelian emas tersebut.

4.  Bank  in (atau tunai jika pembelian kurang dari RM3000) jumlah wang tunai belian emas kedalam akaun Maybank berhad iaitu 5071-3410-4563 atau Public Bank berhad 3167-52-0833 atas nama Public Gold Marketing Sdn Bhd dan simpan slip bank dengan baik. Pihak public gold memberikan tempoh pembayaran selewat-lewatnya 3 hari kepada and.

5. Ambil tempahan emas anda di cawangan Public Gold berdekatan anda dengan menunjukkan slip bank yang telah anda lakukan pembayaran. Public gold menyediakan Densitometer, alat memeriksa ketulenan emas disetiap cawangan Public Gold. Anda boleh memeriksa ketulenan emas yang telah dibeli secara percuma disini.

CARA KETIGA. Anda pergi terus ke cawangan PublicGold yang berdekatan. Jika anda terus ke cawangan Public Gold untuk membeli emas atau jadi dealer, Saya minta anda tulis pada borang pembelian nama introducer Azwan Huzaimi Bin Ismail dan no. PG kod introducer PG027320.
How you get to know us : pelaburanemasfizikal24k.blogspot.com

No comments:

Post a Comment