TEKNIK PELABURAN EMAS DAN CARA MEMANIPULASI PELABURAN EMAS FIZIKAL


TEKNIK 1 : BELI EMAS FIZIKAL DAN PEGANG SELAMA YANG MUNGKIN SEBAGAI ASET
Teknik ini lebih cenderung kepada membeli emas sebagai aset simpanan. Anda membeli emas fizikal dan simpanlah ia selama yang mungkin contohnya 3 – 5 tahun atau lebih. Emas ini akan menjadi sebagi pelindung kewangan anda dan sumber kewangan anda juga. Anda menjadiakan emas sebagai pelaburan masa panjang dan tidak berniat untuk menjualnya dalam tempoh masa pendek. Jenis emas yang sesuai untuk pelaburan ini adalah emas perhiasan seperti rantai leher Public Gold, rantai tangan Public Gold atau loket Public Gold.

Bagaimana membuat keuntungan dengan cara ini? 
Dengan andaian harga emas naik 27% setahun di dalam jangka masa panjang anda akan nampak keuntungan apabila anda pergi memajak emas ini di Ar-Rahnu. Ini kerana, semakin tinggi nilai emas anda maka semakin banyak wang yang anda boleh pinjam di Ar-Rahnu. Semakin banyak wang yang anda boleh pinjam maka semakin banyak perkara yang boleh anda lakukan.




Contohnya:
Anda membeli 100 gram emas Public Gold pada tahun 2009 dengan harga RM11 400. Maka nilai pinjaman daripada Ar-Rahnu pada tahun 2009 ialah: 65% x RM11400 = pinjaman RM7410. Pada tahun 2013 setelah cukup 5 tahun, dengan andaian harga emas naik 108%. Maka nilai emas anda akan naik menjadi RM23 712, maka nilai pinjaman Ar-Rahnu 65% x RM23 712 = RM15 412.80 

Manakala jika pada tahun 2017, dengan andaian harga emas naik 216% menjadikan nilai emas anda berharga  RM36 024 maka nilai pinjaman Ar-Rahnu 65% x RM36 024= RM23 415.60 
Anda boleh lihat di sini, emas yang dibeli pada tahun 2009 dengan harga RM11 400 boleh memberikan pinjaman bernilai RM23 415.60 pada tahun 2017 setelah 8 tahun.
Dengan tenik ini anda tidak perlu risau langsung sama ada harga emas akan naik atau turun. Anda cuma perlu ada emas yang disimpan sebagai aset simpanan masa hadapan serta pelindung kewangan dan kekayaan anda. 

TEKNIK 2: BELI EMAS FIZIKAL KETIKA HARGA RENDAH DAN JUAL APABILA HARGA TINGGI
Ini adalah kaedah mendapatkan keuntungan pelaburan emas yang termudah sekali. Beli ketika harga rendah dan jual pada harga tinggi. Emas yang sesuai digunakan ialah emas fizikal seperti Syiling Emas Public Gold, Dinar Emas Public Gold, dan Public Gold gold bar. Lebih rendah "spread" emas tersebut maka anda boleh memaksimumkan keuntungan anda

Anda beli emas fizikal ini kemudian simpan di tempat yang selamat, Public Gold ada menyediakan kemudahan peti simpanan selamat untuk pelanggan Public Gold dengan harga RM 280 setahun. Apabila harga emas naik melepasi sasaran keuntungan anda (dikenali sebagai Resistance didalam ilmu analisa teknikal) maka anda boleh menjual balik emas tersebut kepada Public Gold dan memperoleh keuntungan darinya

Memandangkan emas yang dibeli adalah emas fizikal, anda boleh memajaknya di Ar-Rahnu sekiranya anda memerlukan duit didalam kecemasan. Jadi anda tidak perlu risau pembekuan modal. Kerana itu saya amat menggalakkan anda membeli emas fizikal. 
Kebaikan: Anda boleh menjual emas anda dengan harga yang lebih tinggi dari harga pasaran kepada mereka yang berminat ingin membeli emas fizikal anda. Jadi dari situ anda boleh menambah keuntungan lagi.

TEKNIK 3 : BUAT PINJAMAN SEMAKSIMUM MUNGKIN DAN BELI EMAS FIZIKAL


Berdasarkan pengalaman saya, membuat pinjaman dan membeli emas fizikal memang menguntungkan. Ini kerana pinjaman untuk membuat pelaburan emas fizikal adalah pinjaman yang baik.
 “Pinjaman yang baik ialah pinjaman yang memberi pulangan keuntungan dan pendapatan kepada anda, Manakala pinjaman yang buruk ialah pinjaman yang menyebabkan anda bertambah miskin"

Baiklah, berbalik kepada teknik membuat pinjaman untuk membeli emas. Di sini adalah contoh yang diberikan berdasarkan data yang sebenar. 
Pada Mei 2002 jika anda buat personal loan Bank Rakyat sebanyak RM10 000 untuk tempoh 5 tahun maka anda perlu bayar RM227 sebulan bermula Jun 2002 sehingga April 2007. Jadi jumlah bayaran kepada bank selama 5 tahun ialah RM13 620.00. Jika RM10 000 semuanya anda beli syiling Kijang Emas 1 Oz (2 Mei 2002) maka anda dapat beli 8 Keping Kijang Emas 1 Oz Bila loan anda dah selesai bayar pada April 2007, nilai Kijang Emas 1 Oz itu menjadi RM2351 (2/4/2007). Dengan kata lain, setelah 5 tahun Kijang Emas anda sebanyak 8 keping itu berharga RM2351 x 8 = RM18 808!!
Kalau anda jual semua syiling Kijang Emas tersebut pada 2/4/2007, maka keuntungan bersih anda ialah RM5188.00 Anda akan untung 51.88%. 

Contoh diatas adalah dari data sebenar, Tetapi anda perlu ingat bahawa membeli syiling kijang emas adalah sukar untuk anda menjualnya kembali kepada Maybank. Jadi saya syorkan anda membeli Emas fizikal dari Public Gold kerana faktor mudah cairnya. Iaitu anda bole menjual semula emas Public Gold kepada Public Gold pada bila-bila masa sahaja, malah jika emas itu bengkok atau patah Public Gold tetap menerimanya.

KENAPA TEKNIK INI?
Berdasarkan kepada pembacaan yang intensif dan kajian yang menyeluruh , kesemua pakar pelaburan memberitahu bahawa sekarang zaman kenaikan emas. Sistem kewangan berasaskan kredit telah mengalami masalah. Dengan kata lain harga emas memang berpotensi tinggi meningkat naik. Kita pun tahu krisis ekonomi telah melanda Amerika Syarikat dan akhirnya merebak ke seluruh dunia. Dengan situasi ekonomi yang tidak menentu, kita sudah dapat lihat harga emas telah naik sehingga mencecah USD1000 / Oz. Ini adalah kenaikan harga yang sukar dibayangkan memandangkan harga emas pada tahun 1970-an hanyalah USD35/Oz. Jadi dalam tempoh 40 tahun, harga emas mencanak naik daripada USD35 / Oz kepada USD 1500 / OZ (sekarang ini harga emas sekitar USD1658 USD / Oz)


TEKNIK 4: MEMBUAT KEUNTUNGAN DENGAN EMAS FIZIKAL (MENGGUNAKAN TEKNIK PAJAK)


Sekarang saya ingin berkongsi teknik menjana keuntungan dengan menggunakan emas fizikal sebagai instrumen pelaburan. Teknik ini hanya boleh diamalkan oleh pelabur emas fizikal sahaja, Pelaburan emas melalui akaun pelaburan tidak boleh menggunakan teknik ini. Sesiapa yang sudah membeli emas fizikal, teknik ini untuk anda. 

Pelaburan emas fizikal ini banyak keistimewaannya. Setiap kali anda membeli emas fizikal, anda telah membuat pelaburan yang tepat dan terbaik. 

Jadi, walaupun anda beli emas fizikal pada harga tinggi, anda tetap untung kerana ia boleh dipajak. Di sini saya ingin ajar 2 teknik membuat keuntungan menggunakan emas fizikal, dan perlulah diingat jenis emas yang boleh dipajak di Ar-rahnu hanyalah emas perhiasan seperti i-series Public Gold and D-series Public Gold.
  
TEKNIK 1: PAJAK EMAS FIZIKAL DAN MASUK GIA 
1.Ketika harga emas rendah, pajakkan emas anda di Ar-Rahnu 2. Hasil duit pajakan semuanya digunakan untuk membeli emas GIA Public Bank 3. Bila harga dah naik, jual emas GIA dan tebus balik emas di Ar-Rahnu 4. Kira keuntungan 

TEKNIK 2 :PAJAK EMAS DAN BELI LAGI EMAS FIZIKAL KEMUDIAN PAJAK, KEMUDIAN BELI EMAS FIZIKAL LAGI.
1. Ketika harga emas rendah, pajakkan emas anda di Ar-Rahnu (dapat 65% pinjaman)
2. Beli lagi emas fizikal dengan duit 65% tersebut.
3. Pajak semula emas fizikal tersebut dan dapat lagi 65% pinjaman
 4. Beli lagi emas fizikal dengan 65% pinjaman tersebut. Boleh ulang-ulang proses nie. No problem kalau modal anda besar.
5. Bila harga emas naik, jual emas fizikal tersebut pada harga tinggi
6. Tebus balik semua emas yang dipajak kat Ar-Rahnu
7. Kira keuntungan anda

Maklumat lanjut / BELI EMAS / SYILING DINAR / jewellery / MENJADI DEALER PUBLIC GOLD hubungi / SMS :
012-7798201 (Dealer Azwan Huzaimi B. Ismail PG027320  Port Dickson, Negei Sembilan)
UNTUK MENJADI NEW DEALER PUBLIC GOLD
BELI EMAS RM20,000 KEATAS, BOLEH JADI DEALER
( Hubungi Azwan untuk tolong ‘Lock Harga” emas pada harga murah dan borang new dealer ). 
Kelebihan New Dealer dapat komisyen 1.0% hingga 2.0% dari belian emas, 0.5% dari jualan emas dan melabur emas sambil berniaga emas. 
Pada borang new dealer tulis ; Nama Introducer AZWAN HUZAIMI BIN ISMAIL , PG KOD Introducer PG 027320
 SILA KLIK LINK DIBAWAH UNTUK DOWNLOAD FREE TEKNIK FORMULA PELABURAN EMAS DAN BORANG NEW DEALER
“ Duit semakin jatuh nilainya, dan akan sampai satu masa menjadi tidak bernilai langsung, Manakal  EMAS pula semakin tinggi nilainya ”

4 comments:

  1. (Viral). Terbukti. Duduk Diam Dapat Duit. Peluang Pelaburan International Platform. Modal RM 4,600 Potensi Pendapatan RM 600,000

    Profit Investment USD 1,000,000 Dalam 6 Bulan. WhatsApp utk Bukti. 


    Assalamualaikum, 

    Channel dicipta untuk sesiapa yang berminat untuk Short Term Investment ( Min. 3 Tahun) walaubagaimanapapun withdrawal boleh dilakukan pada bila2 masa. 

    Mengapa saya sarankan Minima 3 tahun? 

    Mari lihat potensi investment anda.... 

    >> Investment at joining USD1,000 .... 
    >> Investment grow by 2 times within 6 months (USD 2,000) 
    >> Investment grow by 4.65 times within 12 months (USD 4,650) 
    >> Investment grow by 10.76 times within 18 months (USD 10,760) 
    >> Investment grow by 24.89 times within 24 months (USD 24,890) 
    >> Investment grow by 57.57 times within 30 months (USD 57,570) 
    >> Investment grow by 153.15 times within 36 months (USD 153,150) 

    Bayangkan....USD1000 pada bulan permulaan menjadi USD 1000 x 153.15 pada bulan 36 = USD153,150 = RM658,545 

    Pelaburan adalah berasaskan Forex Trading Platform. 
    Bagi sesiapa yang selalu LOSS dalam berdagang FOREX, Ini peluang terbaik untuk anda. Dengan Follow Trader Profesional ,anda meminimumkan LOSS dalam berdagang dan Profit 15% ke 25% Sebulan. 

    Trader ini adalah Professional Trader dari Rusia yang telah trade dengan profit keuntungan 15% ke 25% sebulan sejak tahun 2014 lagi. Ramai yang telah jadi jutawan dengan hanya melakukan Copy Trade bersama trader ini. 

    Berikut adalah catatan keuntungan trader ini sejak 2014. Beliau berjaya kembangkan Modal USD5,000 ke USD255,000 dengan pengetahuan Teknikal Trading yang dimiliki oleh beliau :- 

    Feb 2014 : 21.35% 
    Mar 2014 : 18.47% 
    Apr 2014 : 18.18% 
    Mei 2014 : 20.01% 
    Jun 2014 : 16.38% 
    Jul 2014 : 21.35% 
    Aug 2014 : 19.31% 
    Sept 2014 : 18.78% 
    Okt 2014 : 21.19% 
    Nov 2014 : 30.00% 
    Dec 2014 : 25.13% 

    Jan 2015 : 22.98% 
    Feb 2015 : 23.53% 
    Mar 2015 : 31.13% 
    Apr 2015 : 29.94% 
    Mei 2015 : 27.27% 
    Jun 2015 : 22.53% 
    Jul 2015 : 26.12% 
    Aug 2015 : 19.83% 
    Sept 2015 : 24.80% 
    Okt 2015 : 19.79% 
    Nov 2015 : 19.79% 
    Dec 2015 : 14.50% 

    Profit 2016 : Sila whatsapp saya untuk details. 

    Anda tidak perlu buat apa2. Just Deposit dan tengok akaun anda GROW setiap hari. 

    Bagaimanakah RM 4,600 boleh menjadi sehingga RM 600,000 dalam 3 tahun? 


    Unjuran Keuntungan Modal RM 4,600 = USD 1000 (15% Profit Est Setiap Bulan) 
    ======================================================= 

    Bulan 0 = RM 4,600.00 
    Bulan 1 = RM 5,290.00 
    Bulan 2 = RM 6,083.50 
    Bulan 3 = RM 6,996.00 
    Bulan 4 = RM 8,045.40 



    Bulan 12 = RM 24,611.20 
    BULAN 13 = RM 28,302.80 
    Bulan 14 = RM 32,548.20 
    Bulan 24 : RM 131,675.80 
    Bulan 25 : RM 151,427.20 




    ==================== 
    Bulan 36 : RM 612,607.40 

    ==================== 

    Ini formula berdasarkan Profit 15% setiap bulan yang dicatatkan oleh Trader Prodesional ini:- 

    Bayangkan jika anda Gandakan Investment anda kepada RM 46,000 . Ia akan mebawa pulangan sehingga RM 6 JUTA. 

    Saya akan whatsapp Details Akaun Leader untuk copytrade. Saya juga akan forward Slide Presentation untuk maklumat details. 

    Whatsapp ke 013-8866725 (MJ ABDULLAH)
    Whatsapp ke 013-8866725 (MJ ABDULLAH) 
    Whatsapp ke 013-8866725 (MJ ABDULLAH) 

    DAFTAR PERCUMA

    IGOFX KL 
    http://igofx.com/?code=357423
     

    Ramai orang Malaysia yang telah join dan mula profit setiap bulan. Join sekarang untuk masuk ke dalam Grup WhatsApp IgoFx Malaysia.

    Whatsapp ke 013-8866725 (MJ ABDULLAH) untuk profit 15% ke 25% Sebulan

    ReplyDelete
  2. TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MEMOHON SEKARANG)

    Adakah anda seorang ahli perniagaan atau wanita? Adakah anda dalam apa-apa tekanan kewangan? adakah anda perlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapannya di sini, Firma Pinjaman Matilda Blake adalah jawapannya. Kami menawarkan;

    a) Pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
    b) Permulaan dan pendidikan perniagaan.
    c) Penyatuan hutang.
    d) Pinjaman Keras Wang.

    Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk menyelesaikan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberi peluang kepada anda untuk mendapatkan wang yang anda perlukan. Calon yang berminat perlu menghubungi kami melalui Email: matildablakeloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman peminjam online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  4. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete