Belajar Teknik Pelaburan Emas Dalam Hanya Beberapa Langkah Mudah




Melabur dalam emas boleh mengelirukan, terutama bagi pelabur yang kali pertama. Tetapi ia tidak semestinya begitu. Dengan mengambil sedikit masa untuk pelajari cara-cara pelaburan emas, anda boleh memulakanya dilandasan yang betul. Ia akan memerlukan masa, dan dedikasi dari diri anda, tetapi diakhirnya ia sangat berbaloi. Jadi terus membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai laluan yang terbaik untuk melabur dalam emas. 


Pelaburan Emas: Langkah Pertama 

Perkara pertama yang anda perlu belajar adalah tentang banyaknya pilihan yang anda akan berhadapan apabila memulakan untuk melabur dalam emas. Daripada emas ETF (Exchange Trade Product), stok emas, dan juga aset emas (emas fizikal), anda mungkin tertanya-tanya yang mana merupakan pilihan yang tepat untuk anda. Jadi, agi pelabur yang kali pertama saya sangat syorkan bahawa anda melabur dalam aset emas sebagai permulaan.Anda lihat, dengan aset emas (emas fizikal), anda mempunyai pelaburan yang kukuh.  Emas fizikal adalah pelaburan yang anda mempunyai kawalan penuh ke atasnya. Lain-lain bentuk pelaburan seperti emas ETF akan menjadi pelaburan bersama. Maksudnya anda akan melabur dalam sebahagian emas bersama-sama dengan tiga atau lebih bersama orang lain. Anda tidak sebenarnya tidak memiliki emas itu sendiri, tetapi hanya sebahagian. Kerana Itulah kenapa saya syorkan melabur dalam aset fizikal. 



Pelaburan Emas: Banyak Tips Yang Perlu Pertimbangkan

Satu perkara yang hebat tentang melabur dalam aset emas adalah bahawa anda boleh dengan mudah membeli emas fizikal di 14 cawangan Public Gold seluruh Malaysia. Perkara utama yang perlu anda ketahui adalah kemampuan kewangan sesebuah syarikat pengeluar emas itu untuk menjual dan memembeli emas dan sejauh mana ketelusan proses jual-beli emas itu. Di Public Gold, anda bole menukar emas anda kepada wang tunai pada bila-bila masa sahaja, malah jika anda memiliki emas lama dan ingin menukar kepada emas baru, Public Gold menerimanya dengan mengikut harga pasaran semasa tanpa sebarang ptongan seperti yang dikenekan oleh kedai emas. Untuk pengetahuan anda, pada bulan lepas sahaja Public Gold telah membeli semula emas dengan nilai sebanyak RM 38 juta. Ini menunjukkan Public Gold mempunyai kewangan yang kukuh. Public Gold juga menerima jongkong emas atau dinar emas yang telah patah, bengkok, atau kemek mengikut harga pasaran dunia.
Satu lagi cara yang baik untuk membeli syiling emas, atau bahkan jongkong emas, adalah melalui internet. Public Gold mempunyai laman webnya sendiri di mana anda boleh membeli emas pada harga pasaran dunia sepanjang 24 Jam. Malah Public Gold mengemas kini harga jualan dan belian emasnya mengikut pasaran dunia setiap 20 minit sepanjang 24 jam. Jadi ini akan memberi manfaat kepada anda dalam melakukan urusan jual-beli di Public Gold melalui internet.



Pelaburan Emas: Pemikiran Akhir 


Ambil masa anda sebelum bermula, dan ia akan menjadi lebih mudah untuk anda dari masa ke masa. Anda akan menikmati manfaat indah melabur dalam emas, jadi bermulalah hari ini.

1 comment:



  1. Kursus Pelaburan EMAS (Saving/SpotGold/Brg Kemas)

    Kandungan Kursus GOLD trading (Personal Coaching):

    Sesi Advance: Pelaburan Emas Fizikal - Gold Bar / Barang Kemas ( Pelaburan Jangka Panjang )
    Sesi Intermediate: Spot Gold strategy ( Pelaburan Harian - Pulangan RM100 SEHARI ! )
    Sesi Beginner: Pelaburan Emas Simpanan Tetap di Bank melalui Buku Akaun



    Kelas dijalankan di Seluruh Negara pada hari Ahad atau Rabu di kawasan sekitar...

    ...Port Dickson, Kuantan, Chini, Perak, Miri, Kota Kinabalu, Sandakan, Bintulu, Kuching, Johor, Kedah, Kuala Lumpur, Melaka, Seremban, Klang, Terengganu, Kerteh, Pulau Pinang, Labuan, Puchong-Putrajaya, Kelantan, Langkawi & Kerteh


    *Kelas juga boleh diambil secara Online


    Pendaftaran boleh dibuat di : http://klgoldshop.2ya.com
    Maklumat lanjut di : http://KLFX.blogspot.com






    *****Share INFO ini di Wall Facebook Anda !


    ReplyDelete